חוקי המשחק

סימונים על גבי הרצפה
סימונים אלו נועדו בעיקר עבור מכת הפתיחה.
החוק במכת הפתיחה אומר: "על השחקן המגיש לעמוד בתוך הריבוע הקטן,

כאשר רגל אחת לפחות תעמוד בתוך הריבוע ואילו הרגל השנייה

יכולה להיות בתוך או מחוצה לריבוע הקטן".

מכת הפתיחה (Serve)

על המגיש לזרוק את הכדור באוויר ובאותו זמן שהכדור נמצא במעופו יש לחבוטו לעבר

הקיר המרכזי כך שיפגע בחלק העליון (בין הקו האמצעי לעליון), נחיתתו של הכדור צריכה

להיות ברבע האחורי-נגדי לעמדת המגיש. מותר גם, שהכדור יפגע בקיר הצדדי או האחורי

ולאחר מכן יפגע בשטח הנ"ל.

החזרת מכת הפתיחה (Return Serve)
לשחקן שמקבל את הכדור במכת הפתיחה יש שיקול דעת: אפשרות ראשונה, לחבוטו ישר מהאוויר, אפשרות שנייה לחבוטו לאחר שהכדור קפץ לא יותר מפעם אחת על הרצפה.
יש לחבוט את הכדור לעבר הקיר המרכזי, מותר גם שהכדור יפגע קודם לכן בקיר הצדדי אך בתנאי שבסוף מעופו יפגע בקיר המרכזי.

תחומי המגרש לאחר מכת הפתיחה

למעשה, אחרי מכת הפתיחה אין חשיבות לסימונים על גבי הרצפה וכמו-כן לסימון האמצעי בקיר המרכזי ומעתה ניתן לשחק בגבולות הנ"ל:
קיר מרכזי- בין הקו התחתון לעליון.
קירות צדדיים- מהרצפה ועד לקו האלכסון העליון.
קיר אחורי- מהרצפה ועד לקו העליון.
רצפה- אין חשיבות לסימונים.

מהלך המשחק
לכל שחקן מותר לחבוט מכה אחת בתור לעבר הקיר המרכזי, כאשר מותר גם לחבוט את הכדור ישירות לקיר הצדדי אך בתנאי שבסוף מעופו יפגע בקיר המרכזי.

איך נפסלים?
פסילה במשחק הסקווש נחשבת ברוב המקרים כאשר:
הכדור פוגע מחוץ לגבולות המגרש או בסימונים עצמם- חוץ (Out)
כאשר הכדור קופץ לפחות פעמיים (Double/Not up)

הפרעות במהלך המשחק
משחק הסקווש מאוד דינאמי ולא מן הנמנע שיהיו סיטואציות של מגע בין השחקנים.
ע"מ שהמשחק יתבצע בצורה ספורטיבית והגונה, ישנם כמה חוקים למקרים אלו, והם:
במקרה שהשחקן בדרכו לכדור ויריבו מפריע להשלמת הריצה, יש לשחקן כדור חוזר (Let).
במקרה שהשחקן עומד לצורך חבטה ישירה לקיר המרכזי ויריבו עומד בינו לבין הקיר המרכזי, ראשית יש לעצור עצירה מוחלטת ע"מ לא לסכן את היריב, שנית, הפסיקה במקרה זה הינה נקודה אוטומטית לטובת השחקן שעצר (Stroke).

שיטת הניקוד
משחקים בשיטת ה"טוב מ-5 מערכות", כלומר השחקן הראשון שינצח 3 מערכות.
כל מערכה עד 11 נק'.
כאשר המגיש זוכה בנקודת זכות, עליו להגיש את מכת הפתיחה הבאה מהצד השני.

כאשר המגיש מפסיד נקודה, על יריבו לבחור מאיזה צד הוא מעוניין להגיש (כדור עובר).במקרה של שוויון 10 על השחקנים לשחק בהפרש של 2 נק' עד להכרעה

טקטיקת המשחק

  • המטרה- להוציא את היריב מהמרכז (T), על-מנת לאפשר שליטה בקצב.

  • לשאוף תמיד לתפוס את ה- T לפני היריב.

  • לחבוט את הכדור צמוד לאורך הקיר הצדדי.

  • ב 'כדור עובר'- לחבוט את מכת הפתיחה הראשונה לכיוון הצד החלש של היריב.

  • לחבוט את הכדור למקום שהיריב רחוק ממנו.

  • לחבוט את הכדור נגד כיוון הריצה של היריב.

  • לשים לב באיזה יד היריב חובט.

  • כשעייפים, יש להאט את קצב המשחק באמצעות חבטות גבוהות וארוכות.

  • שינוי קצב המשחק בהתאם לעייפות היריב: כשהיריב עייף- ללחוץ!

  • לא להיגרר אחרי הנקודות החזקות של היריב.

  • לשחק על נקודות החולשה של היריב- והחזקות שלך.

  • ללחוץ על-ידי מכת היעף (Volley).

  • לא לקחת סיכונים מיותרים.

  • בהחזרת מכת הפתיחה- מומלץ לחבוט את הכדור לאורך הקיר.

  • עיניים תמיד על הכדור- גם כשהוא עובר אותך.

  • להתחשב בגודלו של היריב:

  • נמוך- לחבוט הרבה כדורים גבוהים.

  • גבוה- לחבוט הרבה כדורים נמוכים.

  • כאשר משחקים נגד שחקן מוכר, צריך להתכונן למשחק ע"י למידת חולשותיו ולנצלן.

 

לא משנים משחק מנצח - משנים משחק מפסיד !

Be a SociaLight and  Follow Us:
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now